Programul Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport pentru perioada 2014-2020
Tipul proiectului: parteneriat strategic între școli, Acțiunea cheie 2
Număr de referință al proiectului: 2018-1-PT01-KA229-047256_5
Titlul proiectului: “Walking in the shoes of others”
Walking in the shoes of others
Începând cu anul școlar 2018-2019 C.E. “Partenie Cosma” Oradea va derula pe durata a doi ani proiectul Erasmus+ cu denumirea “Walking in the shoes of others” (2018-1-PT01-KA229-047256_5).
Erasmus+ este programul Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport în perioada 2014-2020. Acest proiect face parte din Acțiunea cheie 2, fiind finanțat de Comisia Europeană prin ANPCDEFP - Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.
Proiectul reprezintă un parteneriat strategic cu alte cinci școli, din tot atâtea țări. El abordează, prin activitățile sale, o temă de foarte mare actualitate care afectează sub multiple forme și cu intensități diferite toate școlile partenere din proiect, și anume incluziunea socială. Astfel, acest proiect urmărește să contribuie la combaterea abandonului școlar pe motive de excluziune socială, să asigure un cadru în care dascălii din diferite școli să-și împărtășească abordările de succes pentru prevenirea discriminării de orice natură. De asemenea, se dorește formarea la elevii aparținând unor așa numite “minorități” – grupuri vulnerabile de tineri de anumite etnii, proveniți din zone defavorizate, cu părinți emigranți/imigranți ș.a. – a unor abilități care să contribuie la integrarea lor în comunitate și care să reducă astfel discriminarea, segregarea, rasismul, bullying-ul și violența în rândul tuturor elevilor.
Obiectivele proiectului
- Încurajarea tinerilor elevi în împărtășirea propriilor experiențe legate provocările de a fi diferiți, cu scopul dezvoltării abilităților sociale, civice și interculturale ale acestora;
- Promovarea gândirii critice cu ajutorul noilor tehnologii (TIC) care dezvoltă rezistența la discriminare, violență și segregare;
- Dezvoltarea abilităților elevilor de a comunica în limba engleză, abilități care le vor permite să își crească așteptările cu privire la intergrarea pe piața muncii și care să le faciliteze mobilitatea lor în spațiul European;
- Creșterea gradului de conștientizare în comunitatea educațională a școlilor implicate cu privire la problematica “celor diferiți” și a necesității creării unui mediu pedagogic care să elimine orice formă de excluziune.
Etapele/activitățile proiectului
|
Mobilitatea 1- Portugalia
|
|
Mobilitatea 2 - România
|
|
Mobilitatea 3 - Italia
|
|
Mobilitatea 4 - Marea Britanie
|
|
Mobilitatea 5 - Cehia
|
|
Mobilitatea 6 - Portugalia
|
|
Mobilitatea 7 - Croația
|