• Home
  • Prezentare
    • Mesajul conducerii
    • Misiunea si viziunea colegiului
    • Istoric
    • Personalul colegiului
    • Oferta educationala
      • Invatamant liceal
      • Invatamant dual
    • Baza materiala
    • Documente manageriale
      • Hotarari C.A.
      • Documente
      • Decizii
      • Declarații de avere
    • Legislatie
    • Orar
    • Parteneri
    • Anunturi
    • Consiliul de Administratie
  • Profesori
    • Arii curriculare
      • Limba si comunicare
      • Matematica si stiinte
      • Om si societate
      • Tehnologii
    • Perfectionare
    • Diriginti
    • Evaluare
    • Proceduri operationale
    • Documente
  • Elevi
    • Teze
    • Practica
    • Burse
      • Noutati
    • Consiliul elevilor
    • Olimpiade / Concursuri
      • Concursuri
      • Olimpiade
    • Corigente
    • Noutăți
    • Examene nationale
      • Simulare 2022
      • Bacalaureat 2022
      • Atestat 2022
    • Informare covid
    • Transferuri
  • Proiecte
    • Proiecte locale
    • Proiecte regionale/nationale
      • Proiecte POSDRU
      • Euroscola
      • Proiect ROSE
    • Proiecte internationale
      • Derulate
        • Comenius
          • H & H
            • Despre
            • Mobilitate I
            • Mobilitate II
            • Mobilitate III
            • Mobilitate IV
            • Mobilitate V
            • Mobilitate VI
            • Mobilitate VII
        • LDV PAR 342
          • Despre
          • Parteneri
          • Rezultate
          • Diseminare
        • VET1
          • Despre
          • Fluxul nr. 1 Anglia
          • Fluxul nr. 2 Italia
          • Fluxul nr. 3 Portugalia
          • Fluxul nr. 4 Grecia
          • Fluxul nr. 5 Anglia
        • VET2
          • Despre
          • Parteneri
          • NEWS
        • VET 3
          • Despre
          • Parteneri
          • News
        • SocialEnterprise 360
          • Despre
          • Parteneri
          • Brosura
          • SE360WebsiteLive
          • NEWS
        • FPSE
          • Despre
          • Noutati
          • Documente
          • Acţiunea Cheie 1
        • FWC&E
          • Despre
          • Parteneri
          • Mobilitatea 1 – Franța
          • Mobilitatea 2 – Italia
          • Mobilitatea 3 – Spania
          • Mobilitatea 4 – Portugalia
          • Mobilitatea 5 – Croația
          • Mobilitatea 6 – Marea Britanie
          • Mobilitatea 7 – România
      • In derulare
        • Walking in the shoes of others
          • Parteneri
          • Noutati
          • Despre
        • Anunțuri
        • EUROTRAINING
        • SPACE
          • Mobilitatea I
    • Acreditare VET
      • Anul I - Acreditare - 2021
        • ELEVI
        • STAFF
      • Anul II - Acreditare - 2022
        • ELEVI
        • STAFF
    • Acreditare Educatie Scolara
      • AN 1
  • Parinti
    • Asociatia de parinti
    • Sustine scoala
    • Anunturi
  • Activitati extrascolare
    • Revista scolii
    • Excursii
    • Targuri si expozitii
    • Actiuni de voluntariat
    • Scoala altfel
    • Documente
    • Evenimente
  • Contact

×

Cauta

Colegiul Economic Partenie Cosma

Colegiul Economic Partenie Cosma Oradea

Acţiunea Cheie 1

În perioada 4-8 iulie 2016, s-a desfăşurat la Paris, la ELFE „Ecole de langue franҫaise” cursul de formare continuă pentru profesori intitulat „Didactique et méthodologie” la care au participat 5 profesori de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” în cadrul proiectului  de mobilitate şcolară, Acţiunea Cheie 1, Erasmus+, Formarea profesorilor la standarde europene, număr de referinţă: 2015-1-RO01-KA101-014186.

Cursurile selectate pentru acest proiect răspund nevoilor de formare ale profesorilor şi elevilor şcolii noastre: ameliorarea competenţelor lingvistice prin imersiune, dobândirea unor cunoştinţe noi de predare-învăţare, adoptarea unor metode activ-participative moderne, schimbul de idei şi bune practici cu profesori din şcoli europene.

Profesorii participanţi: Coroianu Liana, Rus Adela, Morariu Dorina, Creangă Alin şi Paşcalău Marcel au avut şansa extraordinară de a lua parte alături de formatorii lor şi de alte grupuri de profesori şi elevi la activităţi teoretice şi practice interesante, asigurate de centrul de formare.

Activitatea de formare a cuprins 15 ore de teorie în cadrul cărora profesorii au lucrat individual sau în echipă exerciţii de exprimare orală pornind de la documente autentice: articole din presă, fişe de lucru din diferite metode de învăţare a limbii franceze, audiţii, prezentare în PPT, alte materiale furnizate de către formatori. Scopul modulului de Limbă a fost dezvoltarea competenţelor de limbă prin reactualizarea cunoştinţelor şi dezvoltarea de noi instrumente lingvistice, care să permită optimizarea înţelegerii şi exprimării orale în vederea comunicării în diverse situaţii cotidiene. Modulul de Didactică a pus accent pe înţelegerea şi interpretarea documentelor autentice în conformitate cu cerinţele Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi, iar profesorii au descoperit metode moderne de predare şi învăţare care să motiveze elevii pentru învăţare activă şi să faciliteze progresul lor în situaţii reale de înţelegere/exprimare orală şi de înţelegere/exprimare scrisă. În cadrul modulului de Civilizaţie au fost abordate teme de actualitate prin intermediul literaturii, presei, cinematografiei, muzicii, în vederea aprofundării cunoştinţelor de cultură şi civilizaţie. Activitățile teoretice au fost completate de cele practice, cuprinzând vizite şi întâlniri cu personalităţi ale vieții politice, economice, sociale şi culturale: vizită la  Senat, la Assemblée Nationale, cartierul artiştilor Montmartre, librăria străină, muzeul Picasso, Versailles, etc.

Experienţa la Paris a fost o oportunitate pentru profesorii noştri care, datorită acestui stagiu, s-au dezvoltat din punct de vedere profesional (au dobândit şi întărit diferite competenţe şi au putut cunoaşte profesionişti în domeniul educaţiei), dar şi personal (au legat prietenii care se vor consolida în viitor). Pentru unii dintre ei a fost prima experienţa de acest gen şi îşi doresc ca în viitor să continue perfecţionarea lor prin asemenea cursuri.

În concluzie, recomandăm tuturor profesorilor din judeţul Bihor şi din ţară să participe la cursuri de formare în străinătate prin programul Erasmus+.

Proiectul Colegiului Economic „Partenie Cosma” se desfăşoară pe o perioadă de 24 de luni şi se adresează profesorilor de cultură generală, fiind prevăzute mobilităţi ale profesorilor în Franţa, la Paris şi Besanҫon şi în Malta, limbile de desfăşurare ale cursurilor fiind franceza şi engleza.

Informațiile furnizate în acest articol  reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar A.N.P.C.D.E.F.P și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.

 

 

 

 

METODOLOGIE DE SELECȚIE CADRE DIDACTICE

 

  • Programul Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport pentru perioada 2014-2020
  • Tipul proiectului: proiect de mobilitate școlară
  • Numărul de referință al proiectului: 2015-1-RO01-KA101-014186
  • Titlul proiectului: „Formarea profesorilor la standarde europene”

 

Rezultatele selecției pentru participarea la proiectul „Formarea profesorilor la standarde europene” se găsesc aici.

 Programare selecție profesori - Miercuri, 02.12.2015

  

Nr. Crt.

Nume și prenume

Interviu

TIC

Limba străină

ora

 

ora

 

ora

          1. 

Breazdău Ramona

16.40

-

 

-

 

          2.

Bogdan Ramona

15.40

-

 

franceză

14.00

          3.  

Coroianu Liana

17.20

-

 

-

 

          4.  

Creangă Alin

14.20

-

 

-

 

          5. 

Grozescu Liana

16.00

-

 

-

 

          6. 

Koteles Lavinia

15.20

-

 

engleză

13.30

          7. 

Toia Florin

17.00

-

 

-

 

          8.

Moldovan Cornelia

14.00

-

 

franceză

12.30

          9.

Morariu Dorina

16.20

-

 

franceză

12.50

         10.

Naste Monica

15.00

-

 

-

 

         11.

Pașcalău Marcel

14.40

-

 

franceză

13.10

         12.

Rus Adela

17.40

-

 

-

 

 

N.B. Întrucât în urma verificării dosarelor toți candidații au prezentat documente doveditoare conforma cărora au urmat deja studii de informatică sau cursuri de formare pe această temă proba de TIC nu se va mai desfășura.

 

Comisia de selecție,

Președinte: Ivan Cireșica

Secretar: Petrița Mihaela 

Membru: Tanki Elisabeta

Anunț

Selecția cadrelor didactice care au depus dosarul de candidatură pentru proiectul „Formarea profesorilor la standarde europene” a fost reprogramat pentru miercuri, 02.12.2015.

Pentru orele la care trebuie să vă prezentați vă rugăm să consultați site-ul școlii, secțiunea Proiecte.

 

Comisia de selecție,

Președinte: Ivan Cireșica

Secretar: Petrița Mihaela

Membru: Tanki Elisabeta

METODOLOGIE DE SELECȚIE CADRE DIDACTICE

 

  1. Criteriile de selecţie: depunere dosar -10.11.2015

-          cerere tip de înscriere (Anexa 1)

-          adeverinţă care să ateste statutul de cadru didactic al Colegiului Economic „Partenie Cosma”, respectiv specialitatea de predare

-          scrisoare de intenţie

-          CV Europass (+ documente doveditoare)

-          copie după actele de studii

-          copie după cartea de identitate

-          copie după certificat/adeverinţă competenţe lingvistice franceză/engleză (opţional),

-          copie după certificat ECDL sau adeverinţă/diplomă echivalentă recunoscută de ISJ/CCD/MEN (opţional)

 

  1. Probele de selecţie

a)      interviu care urmăreşte motivarea, interesul profesional (obiectivele  mobilităţii, disponibilitatea de completare a raportului final şi de diseminare a experienţei trăite) - este probă eliminatorie; promovarea probei presupune acumularea unui punctaj minim de 6 puncte din 10. – 17.11.2015, orele 15.30, sala 33

b)      probă orală la limbile franceză/engleză pentru profesorii care nu predau limbi străine sau care nu au specializarea una dintre cele două limbi de comunicare vizate de cursurile propuse ori dacă nu au alte documente doveditoare în acest sens - proba este cu admis/respins – 18.11.2015, orele 14.00, sala 33

c)      proba practică de utilizare a programului Microsoft Office pentru cei care nu sunt de specialitate, dacă îşi aleg un curs care să implice folosirea competenţelor digitale și nu au alte documente doveditoare în acest sens - proba este cu admis/respins - 18.11.2015, orele 13.00, sala 31

 

N.B. 1. În cazul în care survin modificări, acestea vor fi anunțate pe site-ul școlii.

2. Dosarele se vor depune la prof. Rus Adela sau prof. Coroianu Liana până în data de 10.11.2015.

 

  1. Evaluarea finală

a)      media generală va fi formată din notele de la interviu (60%), CV Europass (20%) şi scrisoarea de motivaţie (20%)

b)      pentru eligibilitate candidatul trebuie să aibă 7 nota minimă

c)      selectarea participanţilor se face în ordine descrescătoare în funcţie de media de la concurs

 

4. Contestaţii

se depun în termen de 24h de la afişarea rezultatelor, urmând a fi soluţionate de către comisia de selecţie.

DOCUMENTE NECESARE

  • Anexa Nr. 1 - Cerere de înscriere
  • Anexa Nr. 2 - Scrisoare de inteţie
  • Anexa Nr. 3 - Declaraţie angajament

Etapele derulării proiectului

 

  1. Informarea profesorilor în consiliul profesorilor din data de 20 oct. 2015 cu privire la aprobarea proiectului
  2. Înștiințarea instituţiilor de primire cu privire la aprobarea proiectului; acestea vor trebui să confirme organizarea cursului şi să ofere informaţii despre taxa de curs, eventuale modificări pentru anul următor
  3. Stabilirea unei comisii de gestiune a proiectului în cadrul consiliului profesoral şi numirea persoanelor responsabile prin decizie internă
  4. Stabilirea criteriilor de selecţie
  5. Anunțarea selecției profesorilor pentru mobilităţile prevăzute în cadrul proiectului
  6. Numirea comisiei de selecţie a profesorilor participanţi
  7. Depunerea dosarelor de candidatură- termen 10.11. 2015
  8. Selecţia propriu-zisă
  9. Evaluarea dosarelor candidaților
  10. Anunțarea rezultatelor procesului de selecție pe situl şcolii
  11. Promovarea proiectului în şcoală (profesori, elevi, părinţi), pe situl şcolii, a oportunităţilor oferite de programul Erasmus+ (Postarea unei prezentări în PPT pe situl Inspectoratului Școlar Bihor, a unui articol pe forumul Agenţiei Naţionale)
  12. Semnarea Contractului de finanţare şi a anexei II şi expedierea lor la  Agenţia Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației şi Formării Profesionale – (ANPCDEFP)  în vederea perfectării contractului şi a demarării finanțării şi a altor documente ale proiectului
  13. Semnarea contractelor de mobilitate în vederea acordării grantului şi prezentarea regulilor financiare şi contractuale
  14. Realizarea activităţilor de pregătire lingvistică, pedagogică şi culturală a participanţilor
  15. Punerea în legătură a fiecărui participant cu instituţia corespunzătoare stagiului ales
  16. Efectuarea demersurilor pentru transport către Franţa, (Paris, Besançon), către Anglia şi Irlanda, în orașele în care se desfășoară cursurile de formare continuă, rezervarea biletelor de călătorie
  17. Întocmirea şi semnarea a protocolului de acord dintre instituţia de trimitere şi instituţiile de primire
  18. Emiterea Certificatelor de Mobilitate Europass
  19. Prezentarea informaţiilor referitoare la modul de completare a raportului final/ Chestionarului on-line
  20. Desfăşurarea stagiilor în Franţa, la Paris, Didactique et méthodologie de FLE (fluxurile 1, 2, 3), în Irlanda, Group Dynamics and Social Skills in the Classroom (fluxul 4)
  21. Desfăşurarea stagiului din Franţa, Technologies de l’information et de la communication pour l’enseignement-TICE (fluxul 5)
  22. Desfăşurarea stagiilor din Anglia, Motivating Challenging Young People; Leadership and management (fluxul 6)
  23. Completarea raportului final furnizat de AN şi trimiterea acestuia după încheierea mobilităţilor
  24. Activităţi de diseminare a proiectului susţinute de participanţii la mobilităţi
  25. Evaluarea proiectului- analiza rezultatelor proiectului

Ultimele anunturi

  • 20Dec Situația locurilor libere pentru transfer elevi modul 3 2022-12-20
  • 19Dec " Vis de Crăciun " 2022-12-19
  • 30Nov 1 DECEMBRIE - ZIUA NAȚIONALĂ A ROMANIEI 2022-11-30
  • 21Oct Orar an scolar 2022-2023 2022-10-21

Vezi toate anunturile

Contact

Colegiul Economic "Partenie Cosma"
str. Armatei Romane nr. 1F, Oradea
Telefon: 0259 472 674, Fax: 0259/436854

Newsletter



loaderPlease wait...
Joomla Extensions powered by Joobi

Galerie foto

© 2023 Colegiul Economic Partenie Cosma Oradea

  • Site creat de RIC Webdesign
  • Login

Member Login

  • Forgot your username?
  • Forgot your password?
Go Top
  • Follow via Facebook
  • Follow via Google+
  • Follow via Youtube
  • Follow via LinkedIn