Proiectul LdV, la prima mobilitate
In perioada 4 -7 noiembrie, Colegiul Economic "Partenie Cosma" a gazduit prima mobilitate a proiectului „Learning by doing: How to Build an International Company”, la care au luat parte noua reprezentanti ai organizatiilor partenere din Finlanda, Turcia si Romania.
Cu o durata de 2 ani (2013 - 2015) si finantat din fonduri europene ca o parte a Programului de Invațare pe Tot Parcursul Vietii, programul sectorial Leonardo da Vinci, proiectul isi propune sa dezvolte abilitatile antreprenoriale ale elevilor in vederea pregatirii pentru realitatile unei piete de munca ce depaseste granitele nationale.
In cadrul proiectului coordonat de Colegiul Economic "Partenie Cosma", elevii din organizatiile partenere vor urma, in echipe mixte si consiliati de prof. coord. si de reprezentanti ai unei organizatii pe piata muncii, pasii necesari constituirii unei companii internationale: identificarea unei oportunitati de afacere, scrierea unei oportunitati de afacere, lansarea si dezvoltarea companiei.
Platforma proiectului, www.ldv-int.com, creata SC EAST TEC SRL, partenera in proiect, va fi spatiul de lucru al proiectului, utilizat atat pentru inregistrarea pasilor proiectului (inscrierea companiilor, organizarea in cadrul unei companii, postarea planului de afacere, etc.) cat si pentru comunicare, element important in cadrul unei companii, care va insuma doua nationalitati si prof. coord. din tari diferite. Printre rezultatele urmarite ale proiectului se numara si crearea unui ghid de bune practici in formarea companiilor internationale, care sa poata servi ca punct de pornire si altor scoli economice ce-si doresc sa initieze un astfel de demrs.
Prima mobilitate a proiectului, desfasurata in Oradea s-a centrat pe formarea profesorilor implicati in proiect: astfel, activitatile au inclus prezentari ale experientei antreprenoriale ale institutiilor partenere, ateliere de lucru in care s-au aprofundat etapele proiectului dar si modalitatile de utilizare a platformei proiectului. Materialele elaborate in cadrul acestei mobilitati vor fi postate pe platforma proiectului pentru a putea fi utilizate de fiecare institutie partenera in formarea participantilor la proiect.
Locul de desfasurare a activitatilor a fost spatiul oferit cu o deosebita amabilitate de Biblioteca Judeteana "Gheorghe Sincai". De asemenea, la componenta culturala a acestei mobilitati, o contributie deosebita a avut Ansamblul Folcloric Crisana, prin reprezentatia din sase noiembrie a unui moment de traditie romaneasca prin dans si muzica.
Urmatoarea etapa a proiectului, identificarea ideii de afacere si constituirea companiilor, se va finaliza in februarie 2014, in Finlanda. Din echipa de proiect a Colegiului Economic "Partenie Cosma" fac parte profesorii: Breazdau Ramona, Popa Ileana, Moca Mihaela si Paul Delia.
Prof. Breazdau Ramona
Proiectul LDV- LLP, Learning by Doing: How to Build an International Company, aflat la a doua mobilitate
Desfasurata intre 24 - 28 februarie, in Lohja, Finlanda, a doua mobilitate a proiectului LDV - LLP Learning by Doing: How to Build an International Company, a avut ca tinta conturarea de catre micii antreprenori din trei scoli partenere (Turcia, Finlanda, Romania) ideilor de afaceri ce vor sta la baza crearii companiilor internationale. Totul in scopul declarat al proiectului de a dezvolta abilitatile antreprenoriale ale elevilor si de a-i pregati pentru o realitate economica europeana in care creativitatea, spiritul de initiativa, capacitatea de a stabili relatii eficiente cu parteneri de afaceri din alte tari pot deveni ingrediente cheie ale succesului in cariera.
Din cadrul Colegiului Economic "Partenie Cosma au participat la mobilitatea din Lohja cei patru profesori implicati direct in proiect (Breazdau Ramona, Popa Ileana, Moca Mihaela si Paul Delia) si sase elevi selectionati in urma a doua etape: depunere de dosare si interviu.
Modalitatea propusa de partenerii finlandezi pentru conturarea ideilor de afaceri in cadrul companiilor internationale, asa cum prevede proiectul, urmau sa includa membri din doua, trei tari, a fost unca pe cat de originala, pe atat de inspirata. Sub numele Innovation Camp, finlandezii au transformat scoala timp de 24 de ore intr-o tabara a antreprenoriatului, la finele careia elevii, impartiti in grupuri mixte, trebuiau sa fie capabili sa prezinte in fata auditorului ideea de afacere ce va sta la baza infiintarii companiei.
Elevii au primit si o provocare: sa identifice o idee de afacere care permite tehnologiei sa aduca o imbunatatire reala in viata oamenilor.
Ingredientele Innovation Camp, firesti pentru un sistem educational care pune accent pe inovatie si se mandreste cu rolul de lider european in domeniul educatiei, pot constitui un model si pentru celelalte organizatii implicare: implicarea maxima a elevilor in organizare si minima a profesorului (pe timpul intregii desfasurari a evenimentului a fost prezentat un singur profesor, rolul major revenind tutorilor, elevi a caror responsabilitate a fost medierea in cadrul grupurilor de lucru si gestionarea situatiilor aparute), crearea unui set de reguli de catre elevi pentru elevi si responsabilizarea elevilor prin exemple de buna practica, imbinarea fericita a muncii si a distractiei (prin includerea unui mini concurs de design vestimentar la finele unor ore intense de lucru).
Rezultatul Innovation Camp? Daca la orele 12:00 la amiaza am lasat in scoala grupuri eterogene de elevi finlandezi, romani si turci, oarecum stingheri si nesiguri, am descoperit in ziua urmatoare un cu totul alt tablou: grupuri de prieteni europeni care au reusit intr-o zi si o noapte sa se cunoasca, sa se sudeze ca grup, sa negocieze ideea de afacere cea mai inspirata, sa o dezvolte impreuna. Am vazut la elevi entuziasm si euforie care au anulat oboseala unei nopti nedormite. Concluzia elevilor romani? Scoala poate deveni un loc unde sa petreci 24 de ore care sa te invete lucruri noi despre tine, poate deveni un spatiu in care inovatia, creativitatea si munca se pot intalni. Toti cei sase elevi participanti s-au declarat incantati de a deveni tutori in cadrul unei tabere de inovatie care s-ar putea desfasura in cadrul Colegiului Economic "Partenie Cosma".
Dar mobilitatea in Finlanda a insemnat mai mult decat reusita unui pas important in proiect prin conturarea ideilor de afaceri in cadrul companiilor internationale. A insemnat intalnirea cu un sistem de stat coerent in care educatia e pusa pe un loc fruntas si aceasta se vede inca de la intrarea in scolile finlandeze: fiecare scoala, indiferent de regiune, beneficiaza de aceeasi dotare exemplara, elevii finlandezi beneficiaza de masa gratuitain cadrul scolilor si de loc tot gratuit in internatul scolii, daca domiciliul se afla in alta localitate. Iar investitia in educatie si selectia riguroasa a profesorilor (meseria de dascal este extrem de respectata si foarte bine platita) da rezultate: Finlanda se afla an de an pe pozitie fruntasa la testele PISA care masoara abilitatile si competentele elevilor, si implicit, a sistemului de invatamant.
Pana la urmatoarea mobilitate a proiectului din Turcia, elevii vor lucra cu partenerii lor de afaceri pentru a finaliza planurile de afaceri, folosind ca spatiu de lucru si comunicare platforma proiectului www.ldv-int.com .
Prof. Breazdau Ramona
Proiectul Leonardo da Vinci, aflat la a treia etapă
Mare, aer oriental, trei nationalitati diferite si ... multa munca. Acestea au fost cele patru ingrediente principale necesare pentru realizarea celei de-a treia etape a proiectului Leonardo da Vinci "How to build an international conpany". Ti-ar fi trecut vreodata prin minte ca poti sa faci o echipa de succes impreuna cu niste oameni aflati la 2000 km de tine? Acest proiect a demonstrat ca acest fapt este posibil.
A treia mobilitate a proiectului Leonardo da Vinci - "How to build an international company" s-a desfasurat in perioada 17-22 noiembrie 2014, intr-un cadru spectaculos, pe taramul sultanului Suleiman Legiuitorul, si anume pe tarmul sud-vestic al Turciei, in orasul Izmir. In aceasta etapa a proiectului, cele sase companii formate din elevii posesori a trei nationalitati diferite - romana, turca, finlandeza - au avut sarcina de a se ocupa de partea de marketing a firmelor, si anume, construirea unor standuri si prezentarea materialelor publicitare. Competitia s-a desfasurat pe patru segmente. Primul a fost "Cele mai bune materiale publicitare", la care au pasit pe podium, "Tag.me" - locul 3, "Finroturk" - locul 2 si "Unlimited designs" - locul 1. Al doilea segment a fost "Cel mai bun stand", unde castigatorii au fost "Wood Cycle" - locul 3, "Finroturk" - locul 2 si "Tag.me" - locul 1. Al treilea segment a fost "Cea mai buna prezentare", unde cei de la "Finroturk" au castigat locul 3, "Wood Cycle" - locul 2, iar locul intai a mers spre "Unlimited designs". Ultimul criteriu de selectie, la care s-a acordat un singur premiu a fost "Compania cu cel mai mare potential pe piata" si a fost castigat de catre "Finroturk".
Elevii au avut o zi la dispozitie pentru a elabora prezentarile si pentru a construi standurile. Echipa de romani care au pornit in aceasta aventura a fost compusa din 6 elevi: Avram Sergiu, Berce Delia, Coita Larisa, Cojocaru Georgiana, Gherman Alexandru si Urdea Cristina si patru cadre didactice: Breazdau Ramona, Moca Mihaela, Popa Ileana si Scarlat Alice.
Acest proiect a reprezentat un pas in formarea noastra profesionala, ajutandu-ne sa invatam sa lucram in echipa, sa negociem, transformandu-ne in oameni de afaceri pentru cateva momente, in acelasi timp avand ocazia sa cunoastem o cultura si oameni diferiti.
Cojocaru Georgiana, XII F
Ultimele anunturi
- 03Dec Cod de conduită etică 2024-12-03
- 25Oct Transferul elevilor în perioada vacanței dinntre intervalul I și II 2024-10-25
- 14Oct Rezultate finale concurs portar 2024-10-14
- 14Oct Rezultat probă interviu - concurs portar 2024-10-14